Jenny Wrangborg: Ship to Gaza

Mitt i en diskussion om de

spanska fotbollsspelarnas eventuella seger

ploppade en ruta upp på min datorskärm.

Nio fredsaktivister skjutna på internationellt vatten.

Ljudet av kulorna studsade in i mitt sovrum

skriken från människorna sögs in genom mitt fönster

en tårgaspatron landade på mitt golv

och jag låg där på parketten

sträckte ut en hand över haven

förblödde på däck medan vi fortsatte

att diskutera Spaniens chanser

i världsmästerskapen.

Jenny Wrangborg

Se gärna SVT:s Kulturnyheters inslag om denna blogg: ”Socialdemokraterna tar hjälp av författare”. Läs kommentarer från Peter Högberg, Johan Westerholm, Helena Ericson och Martin Moberg. Fler bloggar på Netroots.

2 responses

  1. Pingback: Kultur stärker S programarbete « Röda Berget

  2. Pingback: Om att vakna ur den dröm « Parkstugan

Kommentera

